.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرغامی: تقویت بوم گردی اولویت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حضور فعالانه مردم در توسعه بخش گردشگری اولویت این وزارت خانه است.

به گزارش شمال نیوز، ضرغامی در مراسم رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ گفت: گردشگری رکن مهم اقتصادی دنیا است و کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشتراکات فراوان تاریخی و ویژگی‌های خاص خود باید هوشمندانه و مبتنی بر تحولات جهانی حرکت کند.

او گفت: توسعه گردشگری در عصر جدید یک انتخاب برای دولت‌ها نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و با توجه به همسایگی کشور‌های عضو اکو، با ایجاد دفاتر مسافرتی و راه اندازی گردشگری زمینی به عنوان گردشگری ارزان قیمت می‌توان یک جامعه هدف ۴۵۰ میلیون نفری را محور توسعه گردشگری قرار داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تقویت گردشگری می‌تواند بخش‌های دیگر اقتصادی را نیز تقویت کند و اگر کشوری مثل قطر ۲۰۰ ملیارد دلار برای جام جهانی هزینه می‌کند نشان دهنده صرفه اقتصادی در این حوزه است.

ضرغامی گفت: تقویت بوم گردی از سیاست‌های حوزه گردشگری دولت است و امسال همانند پارسال تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان گردشگری به ویژه در حوزه‌هایی که مردم وارد می‌شوند در نظر گرفته شده است.

رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ امروز با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشور‌های پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی در هتل بادله ساری آغاز بکار کرد و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

ساری در ۱۳۹۸ با تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکای‌های اقتصادی اکو در تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این سازمان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده بود.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.189 seconds.